Posted by: thrulife | April 11, 2015

Projek terkini – Buku Memoir Tahanan Palestin

Salam,

Lama sekali tak menjeguk ke sini. Kali terakhir saya ke sini pada Disember tahun lepas. A few months had gone down into the river. What did I do? I just finished a project. Memoir catatan orang-orang Palestin yang telah dikurung di dalam penjara milik Israel.

Satu pengalaman baru buat saya. Tak pernah saya  bermimpi saya akan terlibat membuat penulisan untuk orang-orang yang hebat ini. Saya hanyalah insan kecil, yang tidak layak menulis cerita-cerita hebat mereka. Namun Allah telah menjalankan rancangan-Nya dan saya jugalah yang dipilih-Nya. Syukur Alhamdulilah,

Buku ini adalah dari catatan asal yang ditulis dalam bahasa Arab. Ia telah diterjemahkan ke empat bahasa iaitu; Bahasa Inggeris, Bahasa Turki, Bahasa Indonesia dan Bahasa Malaysia. Mungkin ada banyak kekurangan dari segi penulisan dan terjemahan. Insya-Allah jika ada peluang pada masa akan datang, saya akan perbaiki lagi skill terjemahan dan penulisan saya.

Buku ini akan dilancarkan pada Pesta Buku di PWTC pada 30 April 2015 nanti. Jangan lupa beli ye…

20150411_001416

Leave a Reply

Categories

